Stejně jako chybějí zaměstnanci v řadě jiných oborů, pociťují nedostatek lidí i dopravní společnosti. Logistický operátor Wedo v rámci finišujících příprav na předvánoční období spouští novou kampaň, ve které nově hledá kurýry i mezi ženami nebo lidmi, kteří si chtějí jen krátkodobě přivydělat s vlastním autem.
„Vánoce jsou pro nás vrcholnou sezónou, každoročně nabíráme stovky dočasných spolupracovníků. Letošní situace je specifická, na trhu chybí lidé v řadě profesí a kurýři a řidiči nejsou výjimkou. Připravili jsme pro ně řadu nových benefitů a poprvé jsme se rozhodli zacílit kampaň i speciálně na ženy,“ vysvětluje generální ředitel Wedo Daniel Mareš.
Kurýři si tak letos budou moci vydělat více než loni. Dopravci s vlastním vozem např. budou moci u Wedo fakturovat měsíčně 80 tisíc korun i více. Nově Wedo k této částce přidává i vánoční příplatek, jehož výše se odvíjí od počtu doručených zásilek, a další benefity. Kromě kurýrů či kurýrek cílí Wedo v kampani i na tzv. pomocné kurýry – tedy lidi s vlastním autem, kteří si chtějí před Vánoci přivydělat. Ti budou placeni dle počtu doručených balíků (50 Kč za doručení na jednu adresu), mohou si množství práce i pracovní dobu přizpůsobit svým potřebám.
Současná situace na trhu nahrává podle Mareše těm lidem, kteří budou moci více rozvíjet svůj vlastní byznys. „Vidíme první příklady, kdy kurýr zjišťuje, že uživí více než jedno auto. Začne si proto stavět vlastní byznys, shánět další lidi, najímat auta a budovat vlastní dopravní firmu. Jsme rádi, že mu v tomto růstu můžeme pomoci. Má to budoucnost, počet přepravených zakázek poroste a lidí bude stále nedostatek, porosteme proto společně,“ vysvětlil s tím, že Wedo dopravci pomůže zaškolením a vychováváním kurýrů, jejich vyhledáváním i zajištěním dalšího vozu.
Prioritou Wedo nejen v předvánočním období je budování pozitivní zákaznické zkušenosti. Novinkou je spuštění chatbota, který na webových stánkách i Facebooku pomáhá rychleji odbavovat dotazy klientů v těch případech, kdy není nutné řešení ze strany operátora.
Právě kontakt s kurýrem je pro řadu klientů tím nejčastějším způsobem setkání s Wedo. Kromě chatbota proto Wedo nově na webu spouští i formulář zpětné vazby. „Ptáme se lidí, jak byli s kurýrem spokojeni a co bychom mohli zlepšit. Komentáře, i ty negativní, poté využijeme v naší komunikaci na sociálních sítích a především díky nim budeme moci dále zlepšovat naše služby,“ dodal Daniel Mareš. Formulář zpětné vazby Wedo následně využije pro vyhodnocování a vyhledávání míst, kde je procesní nebo jiný problém a zároveň bude hledat cesty k odstranění těchto potíží.
Wedo spouští on-line kampaň na nábor kurýrů i zpětnou vazbu na startu vánoční sezóny, tradičního vrcholu pro e-shopy i dopravce. České e-shopy přitom počítají s tím, že letošní vánoční sezóna bude velmi silná. Jen 8 % on-line prodejců počítá s poklesem předvánočních tržeb. Nepředpokládají, že by se klienti po loňském lockdownu letos ve velkém vraceli do kamenných obchodů, naopak počítají s dalším růstem loňských rekordních tržeb.
Na nákupy on-line si zvykli i klienti, jen 13 % nakupujících upřednostní kamenné obchody, vyplývá z aktuální analýzy trhu od WEDO. Ta počítá s tím, že před Vánoci bude rozvážet až 100 tisíc balíků denně.