Společnost PPL, přední balíkový přepravce na českém trhu, očekává letos v počtu doručených i zpracovaných zásilek rekordní sezonu a hlásí na ni dobrou připravenost. Chtějí-li mít lidé objednané dárky z e-shopů pod vánočním stromečkem, měli by si je objednat nejpozději 20. 12. 2021.
Do letošní sezony vstupuje PPL se řadou novinek. „V průběhu celého roku jsme investovali milionové částky do posílení kapacit naší sítě – od stavby nových dep, například v Rochlicích a Úžicích, ožívala i nová cyklodepa v Liberci, Hradci Králové, Olomouci a v Českých Budějovicích, spustili jsme do provozu první elektrododávky, modernizovali technologie na současných depech a udělali zase velký krok vpřed v oblasti digitalizace,“ uvádí Petr Horák, CEO společnosti PPL.
Největší novinkou v rámci příprav na sezonu bylo i spuštění PPL Parcelboxů. Vedle doručení řidičem na adresu nebo téměř do 3000 partnerských míst, tzv. Parcelshopů, nabízejí Parcelboxy spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Celou naši síť Parcelshopů jsme vybavili platebními terminály a předání dobírkových zásilek tak našim zákazníkům zabere jen několik sekund bez nutnosti pracovat s hotovostí. Parcelshopy a Parcelboxy jsou navíc velmi oblíbené pro zajištění zpětného chodu doručených zásilek z e-shopů – tzv. returnů.
„Věříme, že možnost vyzvednout si zásilku dle svých časových možností lidé v předvánočním čase opravdu ocení. Přesto všechny nabádáme, aby si své zásilky vyzvedávali na výdejních místech co nejdříve a uvolnili tak místo pro další zásilky,“ uvádí Petr Horák, CEO společnosti PPL. PPL očekává, že zájem o vyzvedávání zásilek ve výdejních místech poroste a jen v sezoně doručíme do výdejních míst 3 miliony zásilek.
Před Vánocemi plánujeme doručovat 300 tisíc zásilek denně a od sezony si slibujeme 12 milionů doručených zásilek. Za celý rok tedy dosáhne číslo k 55 milionům doručených zásilek. „Pokud by přece jen realita výrazně překročila námi očekávané počty zásilek, máme připraveny záložní scénáře, při kterých bychom i tak zachovali dobrou kvalitu našich služeb,“ říká CEO PPL Petr Horák.
Přípravy na sezonu probíhaly během celého roku. „Upravili jsme řadu interních procesů, které přinesou zrychlení a navýšení kapacity sítě, zaměřovali jsme se také na zvyšování efektivity jednotlivých pracovišť. Další modernizací prošly bezpečnostní technologie, díky kterým dále zvyšujeme nejen bezpečnost našich pracovníků, ale také zásilek. Zaměřili jsme se rovněž na navýšení těžké dopravní techniky (kamiony, výměnné nástavby). Na hlavní tepně naší sítě – centrálním překladišti – proběhla modifikace třídicí technologie, díky které dojde ke zvýšení kapacity, ale i kvality třídění zásilek,“ popisuje David Voznička, provozní ředitel PPL.
V sezoně bude zásilky doručovat přes 2000 řidičů. „Nakoupili jsme pro ně nové, moderní skenery a bezpapírové platební terminály, které mají urychlit a usnadnit jejich práci. V průběhu roku proběhlo i mnoho úprav v našich skenerových aplikacích, které mají přinést další zefektivnění a optimalizaci. Víme, jak náročné toto období pro naše řidiče je, proto se jim snažíme usnadnit práci nebo je potěšit maličkostmi, jako jsou svačinky a další výhody,“ dodává David Voznička.
Jako již každý rok, navyšuje PPL své personální kapacity o stovky sezonních řidičů a manipulačních pracovníků. Nábor nových pracovníků probíhal kontinuálně během celého roku.
Kdy objednat zboží, aby dorazilo do Vánoc?
Od soboty 20. 11. až do 19. 12. bude provoz rozšířen i o sobotní provoz. Dá se očekávat, že nejvytíženější dny budou okolo 16. a 17. 12. Aby stihly zásilky dorazit do Vánoc, lidé by si je měli objednat nejpozději 20. 12. „Chtěli bychom požádat příjemce zásilek, aby se pokusili své nákupy časově rozložit a pomohli tak balíkovým firmám nápor lépe zvládnout,“ dodává Voznička.
Již popáté je PPL nejdůvěryhodnější značkou roku
PPL čerstvě obhájila titul Nejdůvěryhodnější značka roku v kategorii Balíkové služby, a to již popáté.
„Jsme velmi potěšeni, že se nám podařilo již popáté obhájit titul Nejdůvěryhodnější značka roku v kategorii Balíkové služby. Zároveň bych chtěl poděkovat naši zákazníkům, partnerům a příjemcům zásilek za jejich důvěru. Velké poděkování patří všem zaměstnancům, řidičům a pracovníkům. Můžete mít nejmodernější technologie, ale PPL tvoří hlavně lidé a jejich vášeň pro balíky. Každý z nich je důležitým článkem v celém procesu – kolegové v kancelářích, manipulační pracovníci na depech i překladišti, kolegové se sluchátky v zákaznických centrech, řidiči za volantem. Toto je ocenění pro ně. Ocenění za jejich každodenní skvělou práci, za kterou jim děkuji,“ uzavírá Petr Horák.