Alza.cz zpřístupnila AlzaBoxy největší slovenské kurýrní společnosti Slovak Parcel Service. Ta se stává dalším externím partnerem, který do AlzaBoxů doručuje zásilky svých zákazníků. Největší český e-shop pokračuje v otevírání své platformy více než 150 000 výdejních schránek širokému e-commerce i logistickému trhu.
Alza, která provozuje největší otevřenou platformu samoobslužných výdejních schránek, do ní přivítala prvního externího dopravce na Slovensku. Slovak Parcel Service začíná doručovat zásilky svých zákazníků do AlzaBoxů. Otevírání exponenciálně rostoucí platformy tak pokračuje i mimo Českou republiku.
„Naše distribuční platforma je od počátku koncipovaná tak, abychom její kapacitu dokázali nabídnout i dalším hráčům z trhu e-commerce. Díky napojování partnerů, jakým je Slovak Parcel Service, získávají spotřebitelé boxy, ze kterých mohou bezpečně a rychle vyzvedávat téměř všechny své online objednávky,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility managementu Alza.
„Rozvoj Parcel Shopů je pro nás tématem letošního roku. Jsem velice rád, že se nám podařilo rozšířit spolupráci s Alzou, naším stálým klientem, do další oblasti. Slovak Parcel Service má aktuálně více než 350 Parcel Shopů, a díky tomuto spojení se toto číslo zvyšuje na téměř tisíc a naši zákazníci si budou moct své zásilky přebírat komfortně, bezkontaktně a bez časových omezení na ještě větším počtu míst než dosud,“ vysvětlil Ján Ťurek, jednatel Slovak Parcel Service.
„Budování otevřeného ekosystému výdejních schránek je ekonomičtější i ekologičtější. Umožňuje nejen efektivně využít již vytvořenou doručovací kapacitu, ale takto širokým otevřením AlzaBoxů se sníží i dopravní zátěž, hluk a smog v rezidenčních lokalitách, když všichni dopravci zavezou své zásilky do jednoho AlzaBoxu místo na desítky jednotlivých adres,“ vysvětlil Jan Moudřík.
Alza provozuje nejrobustnější otevřenou platformu výdejních boxů na trhu. Za poslední rok ztrojnásobila počet AlzaBoxů na aktuálních více než 1500 s doručovací kapacitou až 9 milionů zásilek měsíčně. E-shop navíc každý týden do sítě připojuje desítky dalších míst a soustředí se při tom zejména na velkokapacitní boxy čítající 100 a více výdejních schránek. Díky tomu je může sdílet s dalšími partnery, a postupně z nich vytvářet součást chytré sídelní infrastruktury pro odběr balíků. Již vloni začala volnou kapacitu AlzaBoxů využívat logistická společnost Zásilkovna, od letošního jara si do vybraných z nich mohou své nákupy nechat posílat zákazníci Rohlík.cz a tisícům e-shopů je zpřístupnila spolupráce s integrátorem Balíkobot a jeho platformou Lockers.ai. Na napojení dalších partnerů v ČR i SR e-shop nadále pracuje.
Doručení pomocí samoobslužných boxů je v Evropě na vzestupu díky jejich rostoucí hustotě a díky tomu, že zákazníkům e-shopů dává flexibilitu, aby si balíček převzali bez omezení 24 hodin, 7 dní v týdnu. V některých zemích Evropy je pomocí boxů doručována nadpoloviční většina balíčků (např. Finsko či Estonsko). Samoobslužné boxy jsou tak budoucností doručování. Alza je největším provozovatelem těchto boxů na Slovensku, v České republice a Maďarsku. AlzaBoxy jsou jako otevřené platforma ideálním řešením pro municipality (více informací o umisťování AlzaBoxů v obcích na alza.cz/alzaboxv). Za posledních dvanáct měsíců AlzaBoxy proteklo více než 5 miliónu balíčků.