Poskytovatel mezinárodní dopravy a informační logistiky nabízí službu intermodální dopravy spojující západ Číny s regionem ASEANU i Evropou. Železniční přeprava přes uzel Čchung‑čching nabízí významnou úsporu času a nákladů ve srovnání s variantou říční nebo kamionové přepravy zboží do hlavních zámořských přístavů. Služby námořní přepravy jsou k dispozici z jižní Číny do mnoha destinací.
„Nový mezinárodní obchodní koridor mezi pevninou a mořem“ je součástí komplexní čínské „Iniciativy pásu a stezky“ a byl uveden do provozu v roce 2017 ve spolupráci s členskými státy Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN). Tato obchodní a logistická stezka je soustředěna kolem železničního dopravního uzlu Čchung-čching v jihozápadní Číně a nabízí efektivní způsob dopravování zboží mezi západními provinciemi země a mnoha destinacemi v Asii a Evropě. Od roku 2019 byl tento koridor země-moře napojen na přibližně 190 přístavů v 90 zemích světa.
Každodenní služby železniční přepravy z vnitrozemí do jižních čínských přístavů
Společnost cargo-partner využívá koridor země-moře a nabízí řešení kombinované železniční a námořní přepravy pokrývající dopravu do a z celé západní Číny. Pro vývoz z regionu lze náklad vyzvednout ve 13 vnitrozemských provinciích a přepravit jej po železnici přes Čchung-čching do přístavů na jihu Číny, jako je Čchin-čou. Každodenní služby železniční přepravy spojují Čchung-čching s Čchin-čou s tranzitními časy kolem 36 hodin. Odtud jsou zásilky převáženy po moři do mnoha dalších přístavů po celém světě.
Pan Stefan Krauter, CEO společnosti cargo-partner, vidí v tomto regionu velký potenciál: „Čína se svými ambiciózními plány na rozvoj svých západních provincií významně investovala do infrastruktury tohoto slibného regionu. Iniciativy, jako je Nový mezinárodní obchodní koridor mezi pevninou a mořem, nejenže podporují obchodní vztahy mezi Čínou a jejími sousedními zeměmi, ale nabízejí také příznivá logistická řešení pro vývoz do Evropy. Jsme rádi, že našim zákazníkům můžeme poskytnout rychlé a nákladově efektivní řešení pro jejich přepravy do a z čínského vnitrozemí.“
Rychlejší než říční přeprava, nákladově efektivnější než silniční přeprava
Společnost cargo-partner může díky využívání železničního spojení přes Čchung-čching nabídnout významné časové a nákladové úspory ze západní Číny ve srovnání s variantou kamionové a říční přepravy. V závislosti na trase jsou tranzitní časy door-to-port po železnici nejméně o 7 až 10 dní kratší než u říční přepravy a dosahují pouhých 30 až 50 procent nákladů silniční přepravy. Díky rozsáhlé síti vlastních kanceláří společnosti cargo-partner po celé Asii a Evropě může poskytovatel logistiky nabízet řešení typu door‑to-door.