WEDO chce dále rychle růst, do rozvoje investuje miliardu

Český logistický operátor WEDO chce pokračovat ve svém rychlém růstu. Bude rozvíjet všechny své distribuční kanály, rozšiřovat síť výdejních boxů, budovat nová logistická depa
a modernizovat ta stávající. Další investice zamíří do zkvalitňování zákaznické podpory a servisu. Celkem v blízké době plánuje WEDO investice v objemu zhruba jedné miliardy korun, zajímat se přitom bude nejen o český trh.

WEDO v letošním roce výrazně rozšířilo dostupnost svých distribuční kanálů, začalo například nabízet vlastní výdejní boxy. „Máme ambiciózní růstové plány, tyto investice jsou jen začátkem našeho růstu, budeme se přitom dívat nejen na možnosti v České republice, ale i v zahraničí,“ uvedl generální ředitel WEDO Daniel Mareš.

 

NAVÝŠENÍ KAPACITY V ČELE S HUBEM U D1

Největší investicí WEDO v letošním roce bude vybudování nového centrálního překladiště a depa v Ostředku u D1, kde investice dosáhne půl miliardy korun. „Nový hub bude technologickou špičkou, umožní nám výrazně zvýšit přepravní kapacitu
i kvalitu celé sítě,“ vysvětlil Daniel Mareš s tím, že překladiště by mělo začít fungovat v první polovině příštího roku. „Zároveň budeme rozšiřovat a modernizovat i další depa, aby narostla kapacita celé sítě. Do jejich vylepšení zamíří v nejbližších dvou letech další stovky milionů korun,“ dodal.

Významnou investici budou v nejbližších měsících představovat i rozvoj klientského portálu a rozhraní pro zákazníky. „Ty půjdou ruku v ruce s rozvojem našich zaměstnanců a kvalitou obsluhy zákazníků na kontaktních místech i při kontaktu
s kurýry,“ vysvětlil s tím, že WEDO zároveň průběžně zvyšuje počet zaměstnanců
a stále hledá nové lidi.

 

ROZŠÍŘENÍ SÍTĚ BOXŮ A SETRVALÝ RŮST TRŽEB

Rozvoj čeká i stále oblíbenější výdejní boxy. Vlastní boxy spustila WEDO letos na jaře, v současnosti jich má více než sto. „Cílem je, aby výdejní boxy byly k dispozici zhruba do 5 minut od domova zákazníka. V takovém případě je vhodné mít jich v síti alespoň 1000. Cest k tomu je více, budování vlastních boxů i spoluprací s partnery,“ tvrdí Daniel Mareš.

Logistika a doručování zásilek patří mezi odvětví, kterému se v roce s koronavirem dařilo, WEDO loni vzrostly tržby o 50 % a v letošním roce růst pokračuje.
To umožňuje uvažovat o dalším rozvoji nejen na místním trhu.

WEDO proto počítá s rozvojem nejen v České republice, zhruba do 5 let se chce stát významným hráčem v celé střední a východní Evropě. Prvním krokem bylo únorové otevření depa v Bratislavě. „Na Slovensku věříme v organický růst, v ostatních zemích regionu se díváme spíše na akvizice již zavedených místních firem nebo možnosti různých partnerství, joint venture a podobně,“ uzavřel Daniel Mareš.